O W N E D

FOLLOW DBOARD



© Template by AtiqahJaidin
Image from TUMBLR | WHI
Doa Waktu Dhuha

bismillahirrahmanirrahim,


assalamualaikum, hari ni saya nak share do'a dhuha. i know dekat pak cik google memang banyak orang share. tapi apa salahnya saya share, tiba-2 muncul kat list blogger awak, dengan free awak dapat baca doa ni, and beroleh pahala. insyaAllah. antara fadhilat solat dhuha ialah, pintu rezeki akan terbuka. tak kira rezeki daripada kejayaan/kekayaan/kebahagiaan dan sebagainya.

*click untuk besar*

ni do'a dhuha. korang boleh baca bila-2, sebab ni do'a. bila-2 boleh baca. tadah tangan and baca. mudah kan? :) pastu yang bawah ni kalau korang buat Solat Sunat Dhuha. mak saya kata lepas waktu Syuruk sehingga 30 minit sebelum Zohor. tapi kalau saya tengok dekat blog, dia tulis macam ni ;

Waktu sembahyang Dhuha ialah dari naik matahari sampai se-penggalah dan berakhir di waktu matahari tergelincir tetapi disunatkan dita’khirkan sehingga matahari naik tinggi dan panas terik.

so done. ni sahaja antara perkara tentang doa & solat sunat Dhuha yang boleh saya share. harap dapat memberi manfaat kepada korang :) insyaAllah kita sama-2 mencari keredhaan Allah! :D

nota kaki,
gambar do'a dhuha dan solat sunat dhuha ; 
CREDIT