O W N E D

FOLLOW DBOARD



© Template by AtiqahJaidin
Image from TUMBLR | WHI
9 Tips Menjadi Wanita Cantik & 7 Nasihat Kubur

bismillahirrahmanirrahim,


Tips menjadi wanita cantik ialah:

1. Jadikanlah ghadul bashar (menundukkan pandangan) sebagai celak bagi kedua belah alis mata kalian. Insya ALLAH, pandangan visual kalian akan menjadi makin jernih dan bening.

2. Oleskanlah lipstik kejujuran dan kebenaran (alhaq) pada ulasan bibir delima kalian. Insya ALLAH, ukiran senyuman kalian akan bertambah manis dan dihargai sesama.

3. Bedakkanlah raut wajah kalian dengan kosmetik yang berasaskan malu dan keadaban. Insya ALLAH, kesederhanaan lahirlah yang kalian biaskan itu akan menyejukkan mata yang memandang.

4. Lumurkanlah sabun istighfar ke sepelusuk anggota badan kalian. Insya ALLAH, ia bisa mengikis daki kotoran dosa dan kesalahan yang telah kalian lakukan.

5. Rawatkanlah rambut kalian dengan hijab ISLAMI. Insya ALLAH, ia akan menyelimuti azarauljasad sang hawa daripada menjadi mangsa kerakusan insan yang terlepas daripada tambatan keimanannya.

6. Sarungkanlah kedua-dua belah tangan kalian dengan gelang sedekah dan jari-jemari kalian dengan cincin ukhuwwah Islamiyyah. Insya ALLAH, kelak kalian akan temui warga Sholihin yang nilaiannya melangkaui segunung emas permata.

7. Alunkanlah kemerduan dan kesyahduan suarakalian dengan tilawatul Quran dan zikrullah.Insya ALLAH, berkat kekhusyukan dan penghayatan, hulwatul Iman akan dikecapi roh kalian sebagaimana lidah merasakan kemanisan makanan.

8. Luruskanlah postur tubuh badan kalian dengan ketulusan dalam menunaikan solat dan pengabdian kepada Yang ESA. Insya ALLAH,takkan DIA persia-siakan keikhtilasan atau keikhlasan atau keistiqomahan kalian dalam mencari keridhoan-NYA.

9. Hembuskanlah nafas taabud wa taqarrub ilaALLAH ke dalam roh dan sanubari kalian. Insya ALLAH, selama itu takkan kalian rasai ketandusan kasih sayang maupun kegelisahan dalam kehidupan.

------


Nasihat Kubur:

1. Aku adalah tempat yang paling gelap di antara yg gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD

2. Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan ber SILATURRAHIM.

3. Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR'AN.

4. Aku adalah tempatnya binatang-2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH,

5. Aku yg menyepitmu hingga hancur bila mana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT

6. Aku adalah tempat utk merendammu dengan cairan yg sangat amat sakit, bebaskan rendaman itu dgn PUASA..

7. Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"

------

assalamualaikum, aku harap apa yang aku post ni dapat bagi iktibar kepada awak semua. aku hanya insan biasa, seperti jugak kamu, yang melakukan kesilapan. tetapi Allah Maha Penerima Taubat. aku juga menginginkan kemaafan dari yang Maha Esa. insyaAllah, kita sama-sama memohon :) dan di Jannah lah kita akan bertemu. Aaminn :) /malas nak buat post lain-2 so aku satukan :)/

photo and article ;
#TeamHijrah members
CREDIT